YUNANİSTAN/GÜMÜLCİNE/KOMOTINI GEZİ NOTLARI

06 01 2017

Istanbul”un kalabaligindan sikilmis ve bir yerlere kacmak istediginizde ve yakin olmasini istiyorsaniz , Yunanistan sehirleri cok mantikli… Cuma gecesi Alpar turizm diye bir acenta bulduk, araba kullanmak istemedigimiz icin otobusle gitmeye karar verdik , sadece 5 saat uzaklikta…  Shengen vizenizi unutmayin çünkü vizesiz yerlerden değil. J Aksam 9 da bindik otobuse sabaha karsi 2:00 gibi Gumulcineye vardik, otelimiz sehir disindaydi , zaten kucucuk bir sehir taksiyle sadece 10 dakikaydi , max 6 €… Arcadia isminde etrafinda hic ev olmayan , agaclarin oldugu cok guzel manzarasi olan , 4 yildizli bir hotel…

Sabah uyandiktan sonra kendimizi direk sehir merkezine atmak icin taksiye bindik, taksicimiz cok tatli bir bayandi  ve cok ilgiliydi J Ingilizce bilmesi bizim icin cok daha onemliydi tabii , kahvalti yapmak icin onerebilecegi bir  yerler sorduk… Bize karitini verdi , daha sonra haberleselim diye,  sehir o kadar kucukki  zaten bizim onu aramamiza gerek kalmadan 2 defa daha karsilastik….  Kahvaltimizi yaptiktan sonra sadece sandvic yedik cunku sanirim Yunanistanda bizim guzel kahvaltilarimiz gibi kahvalti kulturleri yok J  Onlarin en buyuk kulturu FRAPPE J

Soguk kahve , her yerde Frappe icilen kafeler var… Gumulcineyi sadece 3 saat yurumekle bitirdik… Sehri anlatmak gerekirse ;

Gümülcine (Komotini) , buyuk miktarda Turk nufusunun yasadigi bir sehirdir…

Gümülcine 1361 yılında Osmanlı topraklarına katılmış, 1913 yılında Bükreş Antlaşması ile Bulgaristan’a bırakılmış, 1920 yılında imzalanan San Remo Antlaşması sonucunda ise tüm Batı Trakya ile birlikte Yunanistan’a dahil edilmiştir. 1920 yılı itibariyle nüfusun büyük çoğunluğunu oluşturan Türkler, bugün Gümülcine nüfusunun yaklaşık %40’ını oluşturmaktadır.

Sehri gezerken cok guzel bi yer bulduk oturmak icin agaclarin icinde masalarin oldugu kucuk bir kafe… Oturudugumuzda siparis verdik ve calisanlarin hepsi Turktu… Cunku Turk kahvesiymis… Saniyoruzki  orda yasayan butun Turkler orada toplaniyorlardi..

Tartisilmaksizin sehrin en güzel tarafi kiz ya da erkek ayrimi yapmaksizin herkesin cok rahat sekilde motorsiklet veya bisiklet kullanmasiydi, cunku her yerde onlari park etmek için ekstra yerler vardi ve onlara her sekilde saygi vardi…

Sehirde , gezilmesi gereken cok bir yer yok acikcasi , etrafta bir cok cami ve kilise bulunmakta… Tarihi olarak da sadece Bizans kalesi vardi.. Bu kale , Milattan sonra 4.yüzyılda I.Teodosius tarafından inşa ettirilmiştir. Tarihi Egnatia yolu üzerinde bulunan kale Rodop dağlarından Akdeniz’e uzanan geçiş yolunu kontrol ediyordu. 12 kare ve 4 daire şeklinde olmak üzere toplamda 16 kulesi bulunan kalenin 2 ana giriş ve 2 küçük kale kapısı mevcuttur.

Butun esnafin Turk olmasi, sehrin %40 inin turkce bilmesi beni acikcasi cok sasirtmisti.. Ordada Turklerin ne kadar caliskan oldugunu gorduk , bu bizi cok gururlandirdi … Yunanlilarin bir o  kadar tembel oldugu cunku aksam saat 7 ye kadar etrafta kimsecikler yoktu ama o saatten sonra sehirdeki butun insanlar disarda, kadinlar guzel guzel suslenmis J 21:00 e kadar butun mekanlar dolup tasti ve artik sokaklarda  insanlar vardi J Ama Yunanlilarda guler yuzlu ve insancillardi..

Bizde aksam raki icmek icin biryere oturduk , aksam uzeri 18:00 gibi oturduk , mekanda kimse yoktu ama 20:00 ye kadar butun masalar doldu.. Eglenmeyi cok iyi bilen bir millet olduguna karar verdik… Balik olarak Sardalya yedik , ekmek de harikaydi… Raki bizim rakimizla kiyaslanmaz ama fena degildi, ismi Uzoydu…

Son olarak etrafta alisveris yapmak icin sadece otel yolumuzun uzerinde Kosmopolis adinda bir alisveris merkezi vardi… Icerde unlu, bizimde bildigimiz markalar vardi , Zara H&M Stradivarius gibi… Denize girmek isterseniz sehir merkezine en yakin yer 30 km uzaklikta Fanari adinda bir yerdi… Fanariden sonra da Iskeceye gitmeye karar verdik cunku Gumulcinede yapacak baska bir sey yoktu.. Istanbula donus icin Gumulcineden aldigimiz bileti Alpar turizmi arayip Iskeceden binmek uzere degistik…

Gumulcineden Iskeceye geceken belediye otobuslerini kullandik , kisi basi 5 € sadece 1 saat suruyor ve koy yollarindan gectik…Koylerin hepsinde hem cami hem de kilisi vardi…

Ilk once Sosti diye bir koyden gectik , kucuk ve sirin bir koydu… Daha sonar Polianthos ; daha buyuk bir koy ve cok guzel bir nehir geciyor… Daha sonar Iasmos ; daha cok bir kasaba gibiydi… Daha sonra Koptero koyu vardi.. Bu koylerin cogunlugunda gunes panelleri vardi ve saniyoruzki gecimlerini tutun uretimiyle sagliyorlar… Kopterodan sonra Amaxades, sonra Selero , son olarak da Lefkopetro koyunden sonra Iskecenin sinirina girdik, 10 dakika sonra otogara geldik…  J  10 dakika yurudukten sonra sehir merkezine vardik… Vardigimizda saat aksam uzeri 5 gibiydi.. Burasida Gumulcine gibiydi etrafta cok az insan vardi. Tam sehir merkezinin ortasinda saat kulesi vardi, hemen yan tarafinda cok guzel bir kilise vardi…  Onlarin fotograflarini cektikten sonra Turk rakisi icebilecegimiz bir yer bulduk ve oturduk , hala butun mekanlar bostu onceden de dedigim gibi aksam 7 den sonra disari cikiyorlar J

Yemegimizi yerken birden herkesin ayaga kalktigini gorduk ve bizde saygimizdan kalktik , bando sesi gelmeye basladi ; bittikten sonra Turk garsonuna sorduk neden boyle bir sey yapiliyor diye… Her  gun 18:30 dan sonra bando takimiyla cok kucuk bir asker grubu meydandaki  bayragi indiriyorlarmis ve sabah 5 den oncede kaldiriliyormus  … Ben acikcasi cok guzel buldum , ulkelerini saygilari var  ve gercekten seviyorlar..  Ve her cumartesi  Turkiyede”ki gibi Pazar kuruluyor, cogunlugun Turk oldugu bir yerde Pazar kurulmamasi mumkun degil J  …

Artik butun restaurantlar, kafeler dolmustu o kadar guzel bir ortam oldu ki herkes disarda ve mutlu J Iskeceyle Gumulcineyi karsilastirmak gerekirse ben Iskecenin daha eglenceli oldugunu dusunuyorum… Cunku genclerin daha cogunlukta oldugu ,  gece hayatinin daha ucta yasandigi bir yer J Umarim bilgilerimizle size yardimci olabilmisizdir… Fotograflarida sitemizden bulabilirsiniz hepsi birbirinden guzel.. Gezi notlarımızı ve fotograflarımızı kullanabilirsiniz.

Yorum Bırak

250 Karakterden fazla giriş yasaktır.