SUUDİ ARABİSTAN/CİDDE/MEKKE/MEDİNE GEZİ NOTLARI

06 01 2017

SUDİ ARABISTAN-CIDDE- MEKKE- MEDİNE Mayıs ayı sıcaklık bakımından gitmek için en uygun aylardan biri. 48derece sıcaklık olsa bile çok etkilememişti beni. THY nin sabah uçağı ile ilk olarak Cİdde ye ulaştım, bu ziyaretimin asıl amacı umre yapmak olduğundan ATatürk HAva ALanında ihramlarımı giyDim ve uçağa ihramlı olarak bindim. Gerçi uçaktaki herkes ihramlıydı :)) Ortalama üç saatlik yolculuktan sonra Cİdde Havalimanı’na vardım. Burda ilk dikkatimi çeken şey, Arap polislerinin lâkayd davranışlarıydı ve çok ağır çalıştıklarından dolayı uzun saatler işlemler için bekletildik. Kesinlikle Sabırlı olmanız gerekmekte çünkü hiç bir şekilde laf anlamıyorlar  Kontrollerden sonra otobüs ile Mekke’ye yola çıktım. Yaklaşık 90 km, 1,5 saatlik yolculuktan sonra Mekke’de konaklayacağım swiss otele yerleştim. Swiss otelin kalitesinin yanında en büyük avantaj ve özelliği Kabe’nin hemen yanında oluşuydu. Otelden çıktıktan sonra 3-5 dakika içinde kabede olabiliyorsunuz.

Bu da bana büyük bir kolaylık sağladı. Otelde akşam yemeğimi yedikten sonra umrenin farzlarını gerçekleştirmek için kabeye gittim. Bu dini vazifeleride yerine getirdikten sonra dinlenmek için otele geri döndüm. Mekke’ye gidildiğinde mutlaka hiranur Dağına çıkmalısınız ama buraya çıkabilmek için ya sabah erken ya da gece geç saatte yola çıkmanızı öneririm. Çünkü  1 saatlik merdiven çıkışı sonucunda ulaşılabilmektedir. Çıkarken etraftaki pet Şişeler ve pislik mutlaka dikkatinizi çekecektir.

Dağın tepesine çıktığınızda sizi maymunlar karşılayacak, insanlara o kadar alışmışlar ki pet Şişe verdiğinizde kapağını açıp su içebiliyorlar. Bu noktada dikkat edilmesi gereken tek şey çantalarınız. Çünkü maymunlar bişeyler aşırabilir :))

SEVR MAĞARASI Bu Mağara Mekke’nin Güneyinde yer alan, peygamber efendimizin hicreti sırasında Hz. Ebubekir ile barındığı mağaradır. Bu mağaraya çıkış patika bir yoldan 2-2,5 saat sürmektedir, yine erken ya da geç saatleri tercih etmeniz iyi olacaktır. GENEL BİLGİ Arabistan da bizim paramız değerli, ama alışverişlere çok dikkatli olun, orjinal olmayan ürünleri orjinaline gibi satabilirler. Ve kesinlikle pazarlık yapın, yarı yarıya hatta daha da düşük fiyata alabilirsiniz. Kabe’nin karşısında bulunan zemzem tower alışveriş için ideal bir merkez. Sigara kullanıyorsanız eğer, mutlaka Yanınızda bol miktarda götürün, çünkü bulma şansınız çok az. Şehrin arka sokaklarında gizli satılmakta. Kabe’nin Etrafında heryerden zemzem sebilleri var. Bu su şişkinlik yapmadan uzun süre tok tutuyor. Mekke’de 4 gece kaldıktan sonra Medine’ye 480 kilometrelik yolculuk sonrası ulaştım. Yolculuk süresince çok az yapı gördüm desem yeridir. Genele Bozkır ve Taşlık araziler var, bu alanlarda eskiden deve çiftlikleri varmış ama hastalıklardan sonra kaldırılmış.

Medine’de hayatt otele yerleştik. Bu otelde peygamber efendimizin mescidine çok yakındı. Medine Mekke’ye göre daha düzenli ve gezilecek yerleri fazla olan bir şehir. Peygamber efendimizin  yaptırdığı ilk mescid olan kuba mescidi,

Arafat , Uhud dağı, Uhud şehitliği, İslam müzesi mutlaka görülmeli. Osmanlıdan kalan çok Sayıda eser bulunmakta ama durumları içler acısı. Mihrimah Sultan’ın yaptırdığı su Kanalları bunlardan biri. Medine hurma Bahçeleri ile dolu, buraları ziyaret edip, tadına bakıp istediğinizden alabiliyorsunuz. Yemekler çok güzel ama oldukça baharatlı. Genel olarak Arabistan çok güzel bir ülke ama manevi güzelliği inanılmazdı.

Yorum Bırak

250 Karakterden fazla giriş yasaktır.