YUNANİSTAN GEZİ NOTLARI

06 01 2017

Yunanistan’a kendi aracım ile gideceğimden,öncelikle arabanın işlemlerini yaptırdım. Araç için Türkiye Turing ve otomobil  kurumundan yurtdışı triptik belgesini yaklaşık yarım saatte aldım. Sabaha karşı Tekirdağ,Keşan üzerinden İpsala sınır kapısına geldim.

Gümrükte pasaport işlemlerini hallettikten sonra Yunanistan’a girişimizi yaptık. Sınırı geçtikten sonra yaklaşık 35 dakikalık bir yolculuktan sonra ilk durağımız olan Alexandroupoli’ye ulaştık. Bizim bildiğimiz ismi ile Dedeağaç olan bu şehir küçük bir sahil kenti görünümündeydi.

Hernekadar küçük olsa da havaalanı ve sağlık bilimleri fakültesi mevcut, şehrin en işlek caddesi olan Dimokratias caddesinde bir çok cafe,banka ve alışveriş merkezi bulunmakta. cafelerden birinde kahvemizi içtikten sonra ikinci durağımız olacak olan Kavala’ya doğru yola çıktık. yaklaşık 1,5 saatlik yolculuk(150 km) yaptıktan sonra sahil kasabası olan Kavala’ya ulaştık.

Yaz sezonunda çok hareketli olmasına rağmen , kış sezonunda bir o kadar sakindi.  Şehrin ortasında güzel bir yat limanı, tepesinde ise Kavala kalesi kesinlikle görülmeye değer.

Limanın karşısında bulunan Panos&Zafira adlı restoranda her türlü deniz ürünlerini uygun fiyata bulabilirsiniz. ev yapımı şarabın da tadına bakmayı unutmayın. Kavalalı Mehmet Ali Paşa’nın at üzerindeki heykeli sahilde dikkat çeken noktalardan biridir. Şehrin en uç noktasına doğru Panagiia Kilisesi karşımıza çıktı.

Birkaç fotoğrafını çektikten sonra konaklayacağımız yere, Selanik’e doğru yola çıktık. Tahmini 1 saat 45 dakikalık (165km) yolculuktan sonra Mustafa Kemal Atatürk’ün doğduğu şehir olan Selanik’e ulaştık. Aracımıza uygun bir park yeri bulduktan sonra,yürüyerek şehri dolaşmaya başladık. Sahilde sayısız cafe ve restoranlardan birinde oturduk. Yerel biranın tadına baktık. Le palace adında bir otele yerleştik.

iki kişi kahvaltı dahil 65 € ya 1 gece konakladık. Otel temiz ve kaliteliydi. Sabah kahvaltıdan sonra Atatürk’ün Evini ziyaret ettik.

Şehrin sembollerinden biri olan beyaz kuleyi gezdikten sonra,

yerel pazarları gezip,alışveriş yaptık. Zeytin,yoğurt ve süt ürünleri kesinlikle tadılmalı ve Türkiye’ye dönerken yanınızda getirilmelidir. Aracımızla kısa bir sahil turu daha yaptıktan sonra,dönüş için hazırlıklara başladık. 3,5 saatlik bir yolculuktan sonra gümrüğe ulaştık. Yunanistan’da 3 günden az kalındığında Türk Freeshopundan alışveriş yapılamıyor.Pasaport işlemlerini tamamladıktan sonra,otostop çeken iki polonyalı turisti de yanımıza alarak, İstanbul’a ulaştık.

Yorum Bırak

250 Karakterden fazla giriş yasaktır.